woensdag 23 januari 2013


Oproep !

Hé, Vind jij het dichten ook zo leuk?
aarzel dan niet meer en richt je
op het verzinnen van een goeie spreuk,
of gewoon een lief gedichtje.

Schrijf een gedichtje,dat jou zindt,
jou op het lijf geschreven
en stuur het aan mij dan heel gezwind,
zodat ik het weer door kan geven.

Ja, doorgeven, dat is wat ik wil,
en dat die mooie woorden maken
dat een ieder denkt heel stil:
wat kan zoiets moois mij raken.

Ja, raken, dat is wat ik wens,
een ieder, groot en klein.
Zodat op mijn website elk mens
heel even een beetje gelukkig mag zijn.

Ja, geluk, is wat ik eis
voor elk mens op aarde
Voldoende drinken, voldoende spijs
en voldoende eigenwaarde!

Dus schrijf een gedicht dat jou iets doet
en ik zal je er mijn woord voor geven:
het doet een ander zéker goed,
wat jij voor hem hebt opgeschreven!

Stuur het naar mijn e-mail heen
ik plaats het voor een ieder om te lezen.
en jij weet zeker dat menigeen
heel even heel blij zal wezen!

Of je wilt zijn heel anoniem,
of toch je naam beschrijft,
misschien liever onder pseudoniem,
dat dat maar om het even blijft...

Mijn adres is wat je hieronder vindt
sebohilberts@live.nl is mijn.
Dus nogmaals: schrijf dan nu gezwindt,
Zodat het snel bij mij zal zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten